דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שקי שינה 

מאת    [ 12/08/2012 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 1925 פעמים ]

אחד הקריטריונים החשובים ביותר בקביעת האיכות בשקי שינה, נעוץ בסוג המילוי שלו. סוג המילוי הוא למעשה מה שנמצא בתוך מעטפת הניילון, והוא זה שמשפיע על חום גופינו ועל טמפרטורה סבירה וחמימה בתוכו. אם סוג המילוי לא יהיה איכותי דיו, לא נשיג את המטרה העיקרית שלשמה אנו מתכנסים בתוך שק שינה בעת לינה בשטח- שמירה על חום גוף. בעיקרון, מילוי טוב הוא בד איכותי שלא "יברח" משק השינה ויידחס בו כמה שיותר חזק וצפוף, לכן, חשוב לוודא שסוג המילוי בשק השינה שלכם אכן מתאים לאקלים בו אתם עתידים לשהות בטיול שלכם.

 

כעת נציג את חומרי המילוי הקיימים בשקי שינה ונפרט עבור כל אחד מהם יתרונות וחסרונות בולטים, על מנת לאפשר לכם לבחור בחוכמה ובהתאם לצרכים את שק השינה בכלל ואת סוג המילוי בפרט, שישמש אתכם בטיול הבא.

 


    • מילוי פוך- שק שינה עם מילוי פוך נחשב איכותי למדיי, ופוך הוא חומר מאוד מתאים למילוי שקי שינה משום שהוא אינו מאבד ממשקלו ומהמסה שלו ונדחס בצורה מאוד צפופה בתוך שקי שינה. יתרון בול שלו הוא שפוך הוא חומר קל משקל וזה מקל את נשיאת השק על הגב ומגדיל את הנוחות בשימוש בו. החיסרון העיקרי של שקי שינה עם מילוי פוך טמון בעובדה שבמידה והם נרטבים- הלך עליכם! שקי שינה אילו אינם עמידים בפני מים כלל (בין אם הם הגיעו ממקור חיצוני ובין אם ממקור פנימי...). במקרה של גשם השק יירטב אך עדיין יחמם למדיי. חיסרון נוסף של שקי שינה עם מילוי פוך נעוץ פשוט במחירם היקר. אם אתם נוסעים לטרק בהרים מושלגים שקי שינה אילו ישרתו אתכם נהדר ולא כדאי להתפשר על סוג אחר, אך אם אתם דווקא מתכננים טיול בסביבה טרופית, שקי שינה אילו לא יהיו פונקציונאליים עבורכם ותוכלו דווקא למצוא שקי שינה זולים הרבה יותר שישרתו אתכם בצורה הרבה יותר טובה ומותאמת סביבתית מאשר אילו.
    • שקי שינה עם מילוי סינתטי- שקי שינה עם מילוי סינתטי זולים בהרבה משקי שינה עם מילוי טבעי (פוך), ובאקלים קריר ישרתו אתכם במידה מספקת. בדרך כלל מדובר במילוי פוליאסטר, שהחיסרון הגדול שלו הוא שבמשך הזמן הוא מאבד מנפחו, והתוצאה היא שיהיה לכם יותר קר...זכרו: מילוי טוב הוא למעשה מילוי בו החומר בתוך שקי השינה הוא כמה שיותר דחוס. עם זאת, באקלים סביר או חם ניתן להסתפק בשק שינה עם מילוי סינתטי ואין צורך לרכוש שקי שינה עם מילוי טבעי. הם אפילו עלולים לחמם יותר על המידה ולגרום לכם להזיע בתוכם- וגם תרחיש כזה הוא לא נעים במיוחד. בתוך הקטגוריה הזו יש שקי שינה איכותים יותר ואיכותיים פחות, והעצה שלנו בהקשר הזה היא לא להתפתות למחיר...קנו שק שינה סינתטי איכותי, הממולא בחומר טוב ודחוס, עם שטח פנים רב יותר או מקורזל בסיבים. בשקי שינה- מחיר זול מדיי מעיד באופן כמעט חד משמעי על בד גרוע במילוי השק (שיגרום לברחית המילוי מתוך השק ולרעידות מקור בזמן השינה), אז אם אתם לא ממש מתכננים להשתמש בשק לצורך שינה על חוף הים בחודשי יולי אוגוסט- ראו כי הוזהרתם!

 

עד כאן על סוגי מילוי בשקי שינה. ישנם עוד פרמטרים חשובים שחשוב לנו לדעת כדי לשדרג לנו את הטיול ואת השינה בתנאי שטח, אבל על כך נדון כבר במאמר הבא..

שיהיה טיול נעים!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב